Dobra nie biorą się znikąd
Jeśli coś posiadamy i ma to wymiar fizyczny, bardzo często jest wynikiem dokonania transakcji kupna-sprzedaży. To sprawy związane z jednej strony ze światem ekonomii, a z drugiej z rzeczywistością prawną.
Tymczasem bez odwołania się do tych spraw nie jesteśmy w stanie nauczyć młodych ludzi zależności pomiędzy posiadaniem a pieniędzmi. Mając do dyspozycji jakieś finansowe środki jesteśmy w stanie nabywać różne dobra.
Dzieci do pewnego momentu w ogóle nie zdają sobie sprawy z tego, jak wygląda proces nabywania tychże dóbr. Otaczające ich przedmioty po prostu są i żadne z nich nie zastanawia się nad tym, skąd się one wzięły.
Specjalne moduły w ramach ROR
Osoby, które chcą wychować swoje dzieci na porządnych ludzi, umiejących ponadto prawidłowo funkcjonować w społeczeństwie, muszą przywiązywać odpowiednią wagę do zagadnień ekonomicznej edukacji dziecka. Być może skutecznie pomogą w niej dedykowane najmłodszym instrumenty finansowe w postaci kont bankowych powiązanych z ROR-ami swoich rodziców.
Mając do nich dostęp dziecko zacznie lepiej rozumieć procesy rządzące osobistymi finansami i nie tylko.
Rozumienie finansów jako część wychowania
Wychowanie jest procesem przebiegaj ącym w różnych kierunkach i podporządkowanym wielu zależnościom.
Nie można się w nim ograniczyć jedynie do spraw związanych z odpowiednim zachowaniem między ludźmi, zasadami kultury osobistej i nawiązywania kontaktów. To szalenie istotne obszary, ale nie jedyne – i trzeba o tym zawsze pamiętać.
Jako ludzie odpowiedzialni i kochający swoje pociechy powinniśmy przygotować je również do funkcjonowania w świecie finansów.